Zwols model
Algemeen
Inleiding Zwols model
Vaardigheden
Werken met 5 niveaus
De Zwolse boom
Implementatie
Borging
Vaardigheden
Instructie
Zelfstandigheid
Activeren
Het pedagogisch klimaat
Klassenmanagement
Het jonge kind
Vijf niveaus
Niveau 1
Niveau 2
Niveau 3
Niveau 4
Niveau 5
Implementatie
Inleiding
Differentiatie
Invoering Zwols model
Borging
Bouwstenen
Aanbod
Bijlages
Inhoudsopgave
Zelfstandigheid
1.1. Algemeen
1.2. Definitie
1.3. Autonomie
1.4. Doel of middel
1.5. Voorwaarden
1.6. Zelfstandigheid in engere zin
Het model zelfstandig werken
2.1. Inleiding
2.2. Model Zelfstandig Werken
2.3. Achterliggende doelstellingen
2.4. Werkwijze
2.5. De taken van de leerkracht
2.6. Opbouw
Dag- en weektaken
3.1. Algemeen
3.2. Wat zijn dag- en weektaken?
3.3. Een dagtaak (weektaak) in de praktijk
3.4. Invoering en gebruik van dag- en weektaken
3.5. Voorwaarden om met dag- en weektaken te werken
Bevorderen van zelfstandigheid
4.1. Deelvaardigheden
4.2. Aanleren
De leerling als proceseigenaar
5.1. Proces en product-1
5.2. Proces en product-2
5.3. Rol van de leerling
5.4. Rol van de ouders
5.5. Niet doorslaan
5.6. Aandachtspunten
5.7. Middelen
Samenwerken met leerlingen
6.1. Algemeen
6.2. Deelvaardigheden
6.3. Niveaus van samenwerken
6.4. Rollen
6.5. Coöperatieve werkvormen
6.6. Relativering
Scholing
Home
Vaardigheden
Zelfstandigheid
Bevorderen van zelfstandigheid
Bevorderen van zelfstandigheid
4.1. Deelvaardigheden
4.2. Aanleren