Aanbod
Instructie
Bouwsteen 1.1Effectieve Instructie Bouwsteen 1.2
IGDI-model Bouwsteen 1.3
Responsieve Instructie Bouwsteen 1.4
Voeren van gesprekken Bouwsteen 1.5
Instructie en verwerking
Zelfstan-digheid
Bouwsteen 2.1Model Zelfstandig werken Bouwsteen 2.2
Dag- en Weektaken Bouwsteen 2.3a
Bevorderen zelfstandigheid Bouwsteen 2.4
De leerling als proceseigenaar Bouwsteen 2.5
Samenwerken van leerlingen
Activeren
Bouwsteen 3.1Interactie Bouwsteen 3.2a
Activerend Lesgeven Bouwsteen 3.2b
Activerend lesgeven bij complexe groepsdynamiek Bouwsteen 3.3
Stellen van vragen Bouwsteen 3.4
Coöperatieve werkvormen Bouwsteen 3.5
Basiscommunicatie
Pedagogisch Klimaat
Bouwsteen 4.1Pedagogische leerkracht Bouwsteen 4.2
Positieve controle Bouwsteen 4.3
Belonen en straffen Bouwsteen 4.4a
Inzet van instrumenten Bouwsteen 4.4b
Inzet van instrumenten bij de speciale leerling / groep Bouwsteen 4.5
Sova training Bouwsteen 4.6
Moeilijke groep
Klassen-management
Bouwsteen 5.1aInrichting lokaal Bouwsteen 5.1b
Inrichting lokaal bij bijzondere groepen / specifieke leerlingbehoefte Bouwsteen 5.2
Inrichting administratie Bouwsteen 5.3
Regels en routines Bouwsteen 5.4
Effectieve leertijd Bouwsteen 5.5
Omgaan met combigroep Bouwsteen 5.6
SVIB
Het jonge kind
Bouwsteen 6Het jonge Kind