Zwols model
Algemeen
Inleiding Zwols model
Vaardigheden
Werken met 5 niveaus
De Zwolse boom
Implementatie
Borging
Vaardigheden
Instructie
Zelfstandigheid
Activeren
Het pedagogisch klimaat
Klassenmanagement
Het jonge kind
Vijf niveaus
Niveau 1
Niveau 2
Niveau 3
Niveau 4
Niveau 5
Implementatie
Inleiding
Differentiatie
Invoering Zwols model
Borging
Bouwstenen
Aanbod
Bijlages
Inhoudsopgave
Klassenmanagement
1.1. Algemeen
1.2. Zwols Model
1.3. Bronnen
Inrichting van het klaslokaal
Inrichting van de administratie
3.1. Leerlingadministratie
3.2. Efficiënt en effectief
3.3. Administratie Ondersteuning
3.4 Algemene aandachtspunten
Regels en routines
4.1. Algemeen
4.2. Het stellen van regels
4.3. Het aanleren van regels
4.4. Slotopmerkingen
Effectieve leertijd
5.1. Effectieve leertijd
5.2. Meten van effectieve leertijd
5.3. Verhogen van effectieve leertijd
5.4. Voorkomen van lesonderbrekingen
Omgaan met combinatiegroepen
Inzet van SVIB
Omgaan met een moeilijke groep
7.1. Inleiding
7.2. Zoeken naar de oorzaak
7.3. Checklist
7.4. Sociogram
7.5. Observatie
7.6. Handelen
Scholing
Home
Vaardigheden
Klassenmanagement
Omgaan met een moeilijke groep
7.2. Zoeken naar de oorzaak
7.2. Zoeken naar de oorzaak